1

Temat: Grunt, nowa wędka, do 300 zł

Cześć. Mam spory kłopot. Uwielbiam łowić ryby. Łowię na niewielkich stawach czy jeziorach. Dotychczas używałem wędki pożyczonej, a teraz chciałem kupić swoją. Problem rozpoczął się w sklepie wędkarskim. Dopiero zorientowałem się jak wielki rynek jest w tym zakresie. Absolutnie nie wiem jak się w tym odnaleźć. Nie mam doświadczenia w tym temacie i nie bardzo wiem jaki sprzęt warto kupić, żeby wygodnie było łowić ryby. Jest wiele przyrządów, które nie przydadzą mi się do łowienia na niewielkim zbiorniku wodnym. Możecie mi podpowiedzieć jaki sprzęt warto kupować? Na co powinienem zwrócić uwagę podczas kupowania wędki. Czy jakaś konkretna ryba lepiej bierze na jakiś rodzaj sprzętu? Obecnie wybór wędek jest ogromny, a ja absolutnie się na tym nie znam. Czy biorąc pod uwagę fakt, że nie zamierzam wyjeżdżać gdzieś za granicę na ryby tylko korzystać z naszych rodzimych łowisk, powinienem kupić jakąś droższą wędkę? Chodzi mi tylko o to, aby wędka spełniała swoje zadanie. W jakim przedziale cenowym mam się poruszać? Możecie mi doradzić. Ryby to jest to co kocham. Nie mam jednak pojęcia jak sie za to zabrać.

2

Odp: Grunt, nowa wędka, do 300 zł

Cześć,
jeśli łowisz na niewielkich stawach, tutaj to zwykle jest dobra zabawa ze spławikiem.
Po pierwsze lekka wędka spławikowa 5-25 gram wyrzut, długość 3.90 m min., ale lepiej 4,20 m, 4,50 m max. na białą rybę.

Aby wędka spełniała swoje zadanie musi być droższa, na stawy za 150 zł można kupić cosik fajnego plus kołowrotek,
musisz wziąć kija w ręce, wyczuć, w przeciwnym przypadku będziesz trzymać w ręku topór (do mięsa) nie wędkę (na ryby).

Po drugie coś na większą rybę... łowienia z gruntu na małych stawach nie polecam, dużo mułu zestaw w nim tonie.

Na jeziora to już inna sprawa po pierwsze feeder średni (na grunt), po drugie to zależy co chcesz łowić.